Naplata zaostalih potraživanja predstavlja veoma osetljiv aspekt poslovanja. To je proces koji, ako se ne organizuje i
ne pripremi profesionalno, može oduzeti dosta vremena, pažnje i energije, a može dovesti i do trajnog gubljenja klijenata
i kupaca, samim tim i smanjenja prihoda.
Profesionalnim pristupom, struktuiranim procesom i pripremnim aktivnostima, efikasnost naplate se značajno podiže, a ceo
proces olakšava, ubrzava i relaksira. Takođe, klijent relaksira komunikaciju sa svojim kupcem i izbegava vođenje teških i ponekad
neprijatnih razgovora o neplaćenim potraživanjima.
Nefunkcionalni sistemi naplate potraživanja podstiču neodgovorno ponašanje koje škodi odgovornim potrošačima i preduzećima,
kao i privredi u celini. Uzevši u obzir trenutne niske stope naplate u Srbiji, uslovi kreditiranja daleko su nepovoljniji nego
što bi inače bili, računi za komunalije i druge usluge sadrže skrivene, dodatne stavke, koje uvećavaju iznose na tim računima i
kojima se pružaoci usluga štite od korisnika koji mogu, ali ne žele da plate svoje račune.
Nemogućnost poverioca da sudskim putem naplati svoja potraživanja onemogućava privredni rast i razvitak. Poboljšanje stepena
naplate potraživanja nije univerzalni lek, ali se iz iskustva drugih zemalja vidi da je imalo značajan pozitivan uticaj na poslovno
okruženje, a što je još bitnije, može da bude važan korak ka poboljšanju životnog standarda i finansijske sigurnosti građana.
Copyright © 2021 Sigma Factor Collection
Designed by Sky Consulting